WEKO3
-
RootNode
アイテム
異なる保育形態における4歳児の拍感の形成過程に関する比較考察 : 音楽的表現育成 : プログラムの第3段階から第4段階に関する実践過程の事例分析を通して
https://osaka-shoin.repo.nii.ac.jp/records/3913
https://osaka-shoin.repo.nii.ac.jp/records/3913f284a618-0278-43fe-b8d2-bc5afa3baa9a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
BY-NC-ND
|
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-01-31 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 異なる保育形態における4歳児の拍感の形成過程に関する比較考察 : 音楽的表現育成 : プログラムの第3段階から第4段階に関する実践過程の事例分析を通して | |||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Comparative Analysis Concerning the Process of Pulse Formation of 4 year old Children in the Different Childcare Forms: Through the Analysis of the Case Studies Concerning Practical Process from the Third Phase to the Fourth Phase of the Musical Expression Upbringing Program | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 音楽的表現育成プログラムの第3段階と第4段階 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 拍感の形成過程 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 実践的研究 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 異なる保育形態 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 保育園4歳児 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | the musical expression upbringing program from the third phase to the fourth phase | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | the process of pulse formation | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | practical research | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | the different childcare form | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 4 year old children in nursery schools. | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
ページ属性 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||
論文名よみ | ||||||||
その他のタイトル | コトナルホイクケイタイニオケル4サイジノハクカンノケイセイカテイニカンスルヒカクコウサツ : オンガクテキヒョウゲンイクセイ : プログラムノダイ3ダンカイカラダイ4ダンカイニカンスルジッセンカテイノジレイブンセキヲトオシテ | |||||||
言語 | ja-Kana | |||||||
著者名(日) |
佐野, 美奈
× 佐野, 美奈
|
|||||||
著者名よみ |
サノ, ミナ
× サノ, ミナ
|
|||||||
著者所属(日) | ||||||||
ja | ||||||||
大阪樟蔭女子大学児童学部児童学科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Dept. of Child Sci., Osaka Shoin Women's University | ||||||||
抄録(日) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | この研究の目的は、音楽的表現育成プログラムの実践を異なる保育形態の4歳児に対して行い、その実践過程の分析を通して、幼児の拍感の形成に関する特徴を抽出することである。そのために筆者は、異なる保育形態のU保育園児に音楽的表現育成プログラムを2011年度に、K保育園児には2012年度に実践した。本稿では、拍感の形成過程の視点から、音楽的表現育成プログラムの4歳児の第3段階と第4段階の実践過程に関する事例分析と、U保育園児の事例分析とを比較考察した。その結果、拍感の形成過程において、保育園4歳児の拍感の形成過程における特徴が明らかにされ、拍感の形成に対するその実践による効果が見い出された。 | |||||||
抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The purpose of this study is to extract the characteristics concerning the process of pulse formation of 4 year old children through the analysis of the practical process of the musical expression upbringing program in the different childcare form. Therefore, I practiced the musical expression upbringing program for U nursery schoolers in 2011 and K nursery schoolers who took the different childcare forms in 2012. In this article, I comparatively considered the example analysis concerning the practical process from of the third phase to the fourth phase of the practical program and the example analysis between U nursery schoolers and K nursery schoolers from viewpoint of the process of pulse formation. As a result, the characteristics concerning 4 year old children in nursery schools were clarified in the process of pulse formation. It was also found that the practice of musical expression upbringing program produced the practical effect. | |||||||
雑誌書誌ID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12510644 | |||||||
書誌情報 |
ja : 大阪樟蔭女子大学研究紀要 巻 5, p. 139-150, 発行日 2015-01-31 |