ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 5

異なる保育形態における4歳児の拍感の形成過程に関する比較考察 : 音楽的表現育成 : プログラムの第3段階から第4段階に関する実践過程の事例分析を通して

https://osaka-shoin.repo.nii.ac.jp/records/3913
https://osaka-shoin.repo.nii.ac.jp/records/3913
f284a618-0278-43fe-b8d2-bc5afa3baa9a
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00009741934.pdf KJ00009741934.pdf (2.7 MB)
BY-NC-ND
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-01-31
タイトル
タイトル 異なる保育形態における4歳児の拍感の形成過程に関する比較考察 : 音楽的表現育成 : プログラムの第3段階から第4段階に関する実践過程の事例分析を通して
言語 ja
タイトル
タイトル Comparative Analysis Concerning the Process of Pulse Formation of 4 year old Children in the Different Childcare Forms: Through the Analysis of the Case Studies Concerning Practical Process from the Third Phase to the Fourth Phase of the Musical Expression Upbringing Program
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 音楽的表現育成プログラムの第3段階と第4段階
キーワード
主題Scheme Other
主題 拍感の形成過程
キーワード
主題Scheme Other
主題 実践的研究
キーワード
主題Scheme Other
主題 異なる保育形態
キーワード
主題Scheme Other
主題 保育園4歳児
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the musical expression upbringing program from the third phase to the fourth phase
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the process of pulse formation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 practical research
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the different childcare form
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 4 year old children in nursery schools.
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
論文名よみ
その他のタイトル コトナルホイクケイタイニオケル4サイジノハクカンノケイセイカテイニカンスルヒカクコウサツ : オンガクテキヒョウゲンイクセイ : プログラムノダイ3ダンカイカラダイ4ダンカイニカンスルジッセンカテイノジレイブンセキヲトオシテ
言語 ja-Kana
著者名(日) 佐野, 美奈

× 佐野, 美奈

ja 佐野, 美奈

Search repository
著者名よみ サノ, ミナ

× サノ, ミナ

ja-Kana サノ, ミナ

Search repository
著者所属(日)
ja
大阪樟蔭女子大学児童学部児童学科
著者所属(英)
en
Dept. of Child Sci., Osaka Shoin Women's University
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 この研究の目的は、音楽的表現育成プログラムの実践を異なる保育形態の4歳児に対して行い、その実践過程の分析を通して、幼児の拍感の形成に関する特徴を抽出することである。そのために筆者は、異なる保育形態のU保育園児に音楽的表現育成プログラムを2011年度に、K保育園児には2012年度に実践した。本稿では、拍感の形成過程の視点から、音楽的表現育成プログラムの4歳児の第3段階と第4段階の実践過程に関する事例分析と、U保育園児の事例分析とを比較考察した。その結果、拍感の形成過程において、保育園4歳児の拍感の形成過程における特徴が明らかにされ、拍感の形成に対するその実践による効果が見い出された。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study is to extract the characteristics concerning the process of pulse formation of 4 year old children through the analysis of the practical process of the musical expression upbringing program in the different childcare form. Therefore, I practiced the musical expression upbringing program for U nursery schoolers in 2011 and K nursery schoolers who took the different childcare forms in 2012. In this article, I comparatively considered the example analysis concerning the practical process from of the third phase to the fourth phase of the practical program and the example analysis between U nursery schoolers and K nursery schoolers from viewpoint of the process of pulse formation. As a result, the characteristics concerning 4 year old children in nursery schools were clarified in the process of pulse formation. It was also found that the practice of musical expression upbringing program produced the practical effect.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12510644
書誌情報 ja : 大阪樟蔭女子大学研究紀要

巻 5, p. 139-150, 発行日 2015-01-31
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 15:45:53.898993
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3