WEKO3
-
RootNode
アイテム
いじめ被害の実態 大阪府公立中学校生徒を対象にした意識・実態調査から
https://osaka-shoin.repo.nii.ac.jp/records/4173
https://osaka-shoin.repo.nii.ac.jp/records/417343d625da-68e7-4dcc-994c-69b01440307d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-03-07 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | いじめ被害の実態 大阪府公立中学校生徒を対象にした意識・実態調査から | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The Actual Conditions of Damages by Bullying: Some Analyses of Data from Investigation into the Actual Conditions of Bullying and the Opinions about Bullying among Public Junior High School Students in Osaka | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | いじめ,いやがらせ | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ullying,Harassment | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ページ属性 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||||
論文名よみ | ||||||||||
その他のタイトル | イジメ ヒガイ ノ ジッタイ オオサカフ コウリツ チュウガッコウ セイト オ タイショウ ニ シタ イシキ ジッタイ チョウサ カラ | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
著者名(日) |
石川, 義之
× 石川, 義之
|
|||||||||
抄録(日) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 2008年に大阪府の公立中学校 2校の生徒 490名を対象にした円、じめ」調査を実施した。本 稿では,Iいじめ」被害に関するデータを分析し,それによって得られた若干の知見を明らかにする。 1 調査実施の概要 2. 回答者の属性 3. いやがらせ被害の経験率 4. 最も傷ついたいやがらせ被害経験 5. いやがらせ被害の男女間比較 6. いやがらせ被害の背景要因 7. I現在の心理的状況」といやがらせ被害経験の有無 8. いやがらせの原因といやがらせへの対応策 9. まとめ 10 考察 |
|||||||||
抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | We conducted “bullying" research to 490 students at two public junior high schools of Osaka in 2008. In this paper we analyze data of damages by bullying and show some knowledge from the analyses. The contents of this paper are follows: introduction 1. An outline of conduct of our research 2. The properties of respondents 3. The experience rate of being bullied 4. The most wounded experience of being bullied 5. The comparison of boys and girls in bullied experience 6. The background factors of being bullied 7. “The present psychological state" and whether students have bullied experience or not. 8. The causes of being bullied and the measure devised to deal with the problem of bullying 9. Summary 10. Consideration |
|||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11637107 | |||||||||
書誌情報 |
大阪樟蔭女子大学人間科学研究紀要 巻 9, p. 155-184, 発行日 2010-01-31 |