WEKO3
-
RootNode
アイテム
How do children construct a socio-cognitive understanding of minds? : A cultural perspective
https://osaka-shoin.repo.nii.ac.jp/records/4166
https://osaka-shoin.repo.nii.ac.jp/records/41660689b184-6eab-4cf3-8d06-a64ce81f5327
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-03-02 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | How do children construct a socio-cognitive understanding of minds? : A cultural perspective | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | theory of mind,maternallanguage,mental state talk,Japanese culture,social cogni ton | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
ページ属性 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||
著者名(日) |
Tsuji, Hiromi
× Tsuji, Hiromi
|
|||||||
著者所属(日) | ||||||||
大阪樟蔭女子大学心理学部 | ||||||||
抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This paper reviews the studies investigating the social influence on the development of socio-cognitive understanding of minds from a cultural perspective. Research on the western indi vidualistic interpretation of the theory of mind is reviewed and implications from these studies are discussed. The cultural niche is then addressed with reference to existing culture studies. This paper will then discuss hypotheses that could be tested in order to help us reach a better explanation of “cultural pathways through universal development" (Greenfield et αl., 2003,p 461) in the area. | |||||||
雑誌書誌ID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11637107 | |||||||
書誌情報 |
大阪樟蔭女子大学人間科学研究紀要 巻 9, p. 65-75, 発行日 2010-01-31 |