ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 人間科学研究紀要
  2. 7

保育所実習(保育実習 1 )における実習評価に 関する一考察 : 現場評価と自己評価の比較分析を通して

https://osaka-shoin.repo.nii.ac.jp/records/4130
https://osaka-shoin.repo.nii.ac.jp/records/4130
becf5420-2ee4-4ff5-ae2a-36d2e66f4e8b
名前 / ファイル ライセンス アクション
20070712.pdf 20070712 (505.3 kB)
license.icon
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-02-24
タイトル
タイトル 保育所実習(保育実習 1 )における実習評価に 関する一考察 : 現場評価と自己評価の比較分析を通して
言語 ja
タイトル
タイトル One consideration about on-site training evaluation regarding practical training in n ursery school 一一一 Through analysis of comparison between on-site evaluation and self-evaluation-一一
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 保育所実習,自己評価,現場評価,保育者の資質,実習の学び
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 n-site training in nursery school
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-evaluation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 on-site evaluation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 nature of a childcare person
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning of training.
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
論文名よみ
その他のタイトル ホイクショ ジッシュウ ホイク ジッシュウ ニ オケル ジッシュウ ヒョウカ ニ カンスル イチ コウサツ
言語 ja
著者名(日) 佐野, 美奈

× 佐野, 美奈

ja 佐野, 美奈

ja-Kana サノ, ミナ

Search repository
著者所属(日)
大阪樟蔭女子大学人間科学部
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 この研究の目的は,保育所での保育実習の位置っけについて,現場の成績評価と本学学生の自 己評価との比較検討を通して考察することである。
保育所実習終了後, 10 月の実習事後指導の授業時間に学生 144 名を対象として,自己反省報告文書 の作成,自己評価表 25 項目による自己評価を行い,現場評価におけるその相当項目とを比較検討した。結果として,概して学生の自己評価は現場評価よりも高い傾向にあることがわかった。さらに,両者における実習の「学び」の意味の相違によって,保育実習全体における保育所実習の位置の不確かさ が明らかになった。学生が遭遇する個々の実習体験の多様性のために,画一的な指導内容で対処できない実習指導のあり方の問題点が見い出された。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The object of this research is to consider positioning of on-site childcare training in a nursery school through comparison between on-site scholastic evaluation and self-evalu-
ation by students in this school.
After feedback guidance of on -site training in nursery school in October 144 students performed in a school hour making of an introspection report document,self-evaluation
by a self-evaluation table containing 25 items and compared matching items in on-site evaluation. As a result, self-evaluation by students tended to be higher than on-site evaluation. Furthermore,difference in meaning of “learning" of training in both clarified
uncertainty of a position of nursery training in the on - site childcare training. Wide variation of experience encountered by students in individual practical training clarified problems of lack of an ideal method of the training guidance that can uniformly deal with on-site training.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11637107
書誌情報 大阪樟蔭女子大学人間科学研究紀要

巻 7, p. 131-147, 発行日 2008-01-31
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 15:40:22.671434
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3