WEKO3
-
RootNode
アイテム
The English Language Passport Program: A Practical Review
https://osaka-shoin.repo.nii.ac.jp/records/4083
https://osaka-shoin.repo.nii.ac.jp/records/40832ff26c15-08ce-4ff8-9c7c-b65a223503a3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-02-13 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The English Language Passport Program: A Practical Review | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | CEFR、ELPP、体制、評価 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | CEFR | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ELPP | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Structure | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Assessment | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ページ属性 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||||
記事種別(日) | ||||||||||
ja | ||||||||||
人文科学分野 | ||||||||||
記事種別(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Humanities | ||||||||||
著者名(日) |
Minotti, Tony
× Minotti, Tony
× Smith, Jennifer
|
|||||||||
著者所属(日) | ||||||||||
ja | ||||||||||
大阪樟蔭女子大学学芸学部国際英語学科 | ||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||
ja | ||||||||||
大阪樟蔭女子大学学芸学部国際英語学科 | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Faculty of Liberal Arts, Department of English as an International Language, Osaka Shoin Women's University | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Faculty of Liberal Arts, Department of English as an International Language, Osaka Shoin Women's University | ||||||||||
抄録(日) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 近年、言語教育において、CEFR(欧州共通言語参照枠)を使用する傾向がある。従来の言語の運 用能力は “beginner” または “intermediate” と位置づける際、機関によって大きく異なったものであっ たが、CEFR を使用することによってより精度の高い定義づけが可能となった。さらに各 CEFR の レベルを達成できるタスクを明確にすることにより、より正確な能力に反映し系統立った学習目標 の設定、自己評価が可能となる。そこで大阪樟蔭女子大学英語パスポートプログラム(ELP)では、 学生の言語能力の評価、ポートフォリオの作成、モチベーションの向上、より現実的なコミュニケー ションタスクを実現するために CEFR に基づいた独自のカリキュラムに取り組んできた。本稿では、 そこで行った教育と CERR の関係性を概説し教育方法および評価法について述べるものとする。 | |||||||||
抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | There has been a recent shift in language education towards standardizing proficiency descriptive measures for foreign language acquisition through the use of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR). Whereas proficiency classified as “beginner” or “intermediate” may vary broadly depending on the institution, CEFR allows people across national and institutional lines to more accurately define language ability. Moreover, by being specific in the linguistic tasks that can be accomplish at each CEFR level, learners are able to complete self-assessments that realistically reflect ability and set explicit learning goals for the future. The English Language Passport (ELP) Program at Osaka-Shoin Women’s University has taken steps to incorporate CEFR and accompanying individualized student work portfolios into the curriculum in order to assess students’ linguistic abilities, create a concrete record of student achievement, increase motivation for learning, and connect language learning to the completion of real-world communicative tasks. This paper will outline how CEFR relates to the teaching philosophy of the ELP Program and describe the integration of CEFR in teaching methodology and assessment. |
|||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12510644 | |||||||||
書誌情報 |
ja : 大阪樟蔭女子大学研究紀要 en : Research Bulletin of Osaka Shoin Women's University 巻 7, p. 3-9, 発行日 2017-01-31 |