ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究紀要
  2. 7

The English Language Passport Program: A Practical Review

https://osaka-shoin.repo.nii.ac.jp/records/4083
https://osaka-shoin.repo.nii.ac.jp/records/4083
2ff26c15-08ce-4ff8-9c7c-b65a223503a3
名前 / ファイル ライセンス アクション
Tony Tony Minotti先生 他 (391.9 kB)
license.icon
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-02-13
タイトル
タイトル The English Language Passport Program: A Practical Review
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 CEFR、ELPP、体制、評価
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 CEFR
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 ELPP
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Structure
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Assessment
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
記事種別(日)
ja
人文科学分野
記事種別(英)
en
Humanities
著者名(日) Minotti, Tony

× Minotti, Tony

en Minotti, Tony

Search repository
Smith, Jennifer

× Smith, Jennifer

en Smith, Jennifer

Search repository
著者所属(日)
ja
大阪樟蔭女子大学学芸学部国際英語学科
著者所属(日)
ja
大阪樟蔭女子大学学芸学部国際英語学科
著者所属(英)
en
Faculty of Liberal Arts, Department of English as an International Language, Osaka Shoin Women's University
著者所属(英)
en
Faculty of Liberal Arts, Department of English as an International Language, Osaka Shoin Women's University
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 近年、言語教育において、CEFR(欧州共通言語参照枠)を使用する傾向がある。従来の言語の運 用能力は “beginner” または “intermediate” と位置づける際、機関によって大きく異なったものであっ たが、CEFR を使用することによってより精度の高い定義づけが可能となった。さらに各 CEFR の レベルを達成できるタスクを明確にすることにより、より正確な能力に反映し系統立った学習目標 の設定、自己評価が可能となる。そこで大阪樟蔭女子大学英語パスポートプログラム(ELP)では、 学生の言語能力の評価、ポートフォリオの作成、モチベーションの向上、より現実的なコミュニケー ションタスクを実現するために CEFR に基づいた独自のカリキュラムに取り組んできた。本稿では、 そこで行った教育と CERR の関係性を概説し教育方法および評価法について述べるものとする。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 There has been a recent shift in language education towards standardizing proficiency descriptive measures for foreign language acquisition through the use of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR). Whereas proficiency classified as “beginner” or “intermediate” may vary broadly depending on the institution, CEFR allows people across national and institutional lines to more accurately define language ability. Moreover, by being specific in the linguistic tasks that can be accomplish at each CEFR level, learners are able to complete self-assessments that realistically reflect ability and set explicit learning goals for the future. The English Language Passport (ELP) Program at Osaka-Shoin Women’s University has taken steps to incorporate CEFR and accompanying individualized student work portfolios into the curriculum in order to assess students’ linguistic abilities, create a concrete record of student achievement, increase motivation for learning, and connect language learning to the completion of real-world communicative tasks.
This paper will outline how CEFR relates to the teaching philosophy of the ELP Program and describe the integration of CEFR in teaching methodology and assessment.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12510644
書誌情報 ja : 大阪樟蔭女子大学研究紀要
en : Research Bulletin of Osaka Shoin Women's University

巻 7, p. 3-9, 発行日 2017-01-31
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 15:39:11.856515
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3