@article{oai:osaka-shoin.repo.nii.ac.jp:00004083, author = {Minotti, Tony and Smith, Jennifer}, journal = {大阪樟蔭女子大学研究紀要, Research Bulletin of Osaka Shoin Women's University}, month = {Jan}, note = {P(論文), 近年、言語教育において、CEFR(欧州共通言語参照枠)を使用する傾向がある。従来の言語の運 用能力は “beginner” または “intermediate” と位置づける際、機関によって大きく異なったものであっ たが、CEFR を使用することによってより精度の高い定義づけが可能となった。さらに各 CEFR の レベルを達成できるタスクを明確にすることにより、より正確な能力に反映し系統立った学習目標 の設定、自己評価が可能となる。そこで大阪樟蔭女子大学英語パスポートプログラム(ELP)では、 学生の言語能力の評価、ポートフォリオの作成、モチベーションの向上、より現実的なコミュニケー ションタスクを実現するために CEFR に基づいた独自のカリキュラムに取り組んできた。本稿では、 そこで行った教育と CERR の関係性を概説し教育方法および評価法について述べるものとする。, There has been a recent shift in language education towards standardizing proficiency descriptive measures for foreign language acquisition through the use of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR). Whereas proficiency classified as “beginner” or “intermediate” may vary broadly depending on the institution, CEFR allows people across national and institutional lines to more accurately define language ability. Moreover, by being specific in the linguistic tasks that can be accomplish at each CEFR level, learners are able to complete self-assessments that realistically reflect ability and set explicit learning goals for the future. The English Language Passport (ELP) Program at Osaka-Shoin Women’s University has taken steps to incorporate CEFR and accompanying individualized student work portfolios into the curriculum in order to assess students’ linguistic abilities, create a concrete record of student achievement, increase motivation for learning, and connect language learning to the completion of real-world communicative tasks. This paper will outline how CEFR relates to the teaching philosophy of the ELP Program and describe the integration of CEFR in teaching methodology and assessment.}, pages = {3--9}, title = {The English Language Passport Program: A Practical Review}, volume = {7}, year = {2017} }