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経済環境の変化と生活設計の必要性 : 生命保険販売チャネルの多様化をふまえて
https://osaka-shoin.repo.nii.ac.jp/records/4098
https://osaka-shoin.repo.nii.ac.jp/records/4098555a41d3-376f-4f69-93f8-1b81f4e52202
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
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公開日 | 2017-02-13 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 経済環境の変化と生活設計の必要性 : 生命保険販売チャネルの多様化をふまえて | |||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Changes in Economic Environment and Necessity of Life Planning | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | 生命保険、消費者ニーズ、販売チャネルの多様化 | |||||||
キーワード | ||||||||
言語 | en | |||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | life insurance, consumers’ needs, diversification in sales channels | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
ページ属性 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||
記事種別(日) | ||||||||
ja | ||||||||
社会科学分野 | ||||||||
記事種別(英) | ||||||||
en | ||||||||
Social Sciences | ||||||||
論文名よみ | ||||||||
その他のタイトル | ケイザイ カンキョウ ノ ヘンカ ト セイカツ セッケイ ノ ヒツヨウセイ セイメイホケン ハンバイ チャンネル ノ タヨウカ オ フマエテ | |||||||
言語 | ja-Kana | |||||||
著者名(日) |
神田, 恵未
× 神田, 恵未
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著者名よみ |
カンダ, エミ
× カンダ, エミ
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著者所属(日) | ||||||||
ja | ||||||||
大阪樟蔭女子大学学芸学部ライフプランニング学科 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Faculty of Liberal Arts, Department of Life Planning | ||||||||
抄録(日) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本稿では、保険経営をめぐる環境の諸変化と消費者ニーズの変化にともなう、生命保険販売チャネルの多様化がもたらす影響について分析し、選択肢の広がりが個人の生活設計にとってどのような意義を持つのか、考察した。 そこで、消費者の保険選択における販売チャネルの多様化が来すメリットを示し、消費者は保険商品の比較を通じて自身の生活設計のプロセスにてベストな保険商品を選択できるチャンスが以前に増して多くなっていることを明らかにした。また、保険会社にとって多様化している消費者の潜在ニーズを、どのようにキャッチアップするかについて言及した。 |
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抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | This article discuss of changes brought by diversification in sales channel of life insurance followed by the changes of consumers’ needs, understanding the various changes in management of life planning, and particularly of the significance for individual’s life planning. The diversification in sales channel of life insurance, considers providing various choices for consumers, that through comparison, enables consumers to choose the most satisfying means of purchasing life insurances given the multiplicity of available options. This article also examines how insurance companies can meet consumers’ various potential need. |
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雑誌書誌ID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA12510644 | |||||||
書誌情報 |
ja : 大阪樟蔭女子大学研究紀要 en : Research Bulletin of Osaka Shoin Women's University 巻 7, p. 103-111, 発行日 2017-01-31 |