ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学芸学部論集
  2. 46

Observations on English education in elementary schools

https://osaka-shoin.repo.nii.ac.jp/records/2227
https://osaka-shoin.repo.nii.ac.jp/records/2227
2f3ec19a-e856-4016-98e4-507f3fc8309d
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00005117649.pdf KJ00005117649.pdf (1.4 MB)
license.icon
Item type 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-01-31
タイトル
タイトル Observations on English education in elementary schools
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ページ属性
内容記述タイプ Other
内容記述 P(論文)
論文名よみ
その他のタイトル Observations on English education in elementary schools
言語 en
著者名(日) カドゥアー, ドナルド

× カドゥアー, ドナルド

ja カドゥアー, ドナルド

Search repository
藤澤, 良行

× 藤澤, 良行

ja 藤澤, 良行

Search repository
著者名よみ カドゥアー, ドナルド

× カドゥアー, ドナルド

ja カドゥアー, ドナルド

Search repository
フジサワ, ヨシユキ

× フジサワ, ヨシユキ

ja フジサワ, ヨシユキ

Search repository
著者所属(日)
大阪樟蔭女子大学学芸学部
著者所属(日)
大阪樟蔭女子大学学芸学部
著者所属(英)
en
Osaka Shoin Women's University
著者所属(英)
en
Osaka Shoin Women's University
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper examines English-language teaching in the People's Republic of China through visitations to some elementary school grades in two large urban centres, Beijing and Dalian, in March 2008. Observations of English classes in China for students in grades 1 to 6, provide the basis of what we feel needs to be addressed for the implementation of English-language teaching in lower levels of Japanese elementary schools (grade 5 and above) from 2011. After giving a brief overview of the development of English education as outlined by the Chinese Ministry of Education, this paper reports on the present situation in Chinese urban elementary schools with regards to teacher qualifications, teacher methodology, class sizes and facilities, textbooks, private school English classes and parents' expectations. Also discussed, are the main differences between the approaches Chinese and Japanese primary schools have toward English education and what Japan should learn from the Chinese English syllabus and teacher qualification policies.
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11643143
書誌情報 大阪樟蔭女子大学学芸学部論集

巻 46, p. 29-38, 発行日 2009-01-31
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 15:51:58.986461
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3